Anne-Bo Festival

Roze slingers, mini-cup cakes, een live-band die ABBA speelt en grote glimmende ballonnen die de woorden: “Anne-Bo Festival” spellen. Het AHOLD Delhaize hoofdkantoor is omgetoverd tot een vrolijk meidenfestijn en ons grootste evenement kan beginnen.

Op 2 maart 2024 werd het Anne-Bo Festival georganiseerd. Tijdens de eerste bespreking was er een woord dat herhaaldelijk naar voren kwam: FUN. Het evenement had als voornaamste doel een leuke & verbindende dag bieden aan alle studenten, coaches en relaties van Stichting Anne-Bo (inmiddels 300+ vrouw!). In samenwerking met vrijwilligers van AHOLD Delhaize en vijf van onze eigen studenten zijn we in verschillende teams aan de slag gegaan. Een student en een medewerker van Ahold werden samen verantwoordelijk voor een van de volgende onderdelen: programmering voor de coaches, programmering voor de studenten, communicatie & vormgeving, faciliteiten & logistiek, drankjes & eten.

De dag werd voorgezeten door Lina Boukhoubza, student bij Stichting Anne-Bo. Ontwerpster en ondernemer Zeynep Dag opende het festival met een motiverende keynote over haar indrukwekkende carrière. Daarna volgden de studenten en de coaches ieder hun eigen programma. De studenten hebben genoten van de workshops mocktails maken, lasergamen en ‘shinen’ in sollicitaties waarin zij hun sollicitatievaardigheden en presentatievaardigheden konden verfijnen. De coaches hebben workshops gevolgd gericht op het verbeteren van hun begeleidingsvaardigheden. Milio van de Kamp, auteur van het boek Misschien moet je iets lager mikken, gaf een workshop over het belang van hoge verwachtingen en verschillende vormen van privilege. Erika Samson en Nienke Heeres van SHout! Leiden gaven een workshop over de leefwereld van de studenten en ondersteuning op het gebied van financiële gezondheid. Directeur van het Jeugdeducatiefonds en oud-PvdA voorzitter Hans Spekman sloot het programma plenair af met een inspirerende toespraak over gelijke kansen voor alle kinderen.

Tussen de workshops door was er genoeg tijd om met elkaar te kletsen, te netwerken en kregen studenten de kans om professionele LinkedIn-profielfoto’s te laten maken en te shoppen in de vintage kledingboetiek.

Er is natuurlijk geen festival zonder eten. Het diner bestond uit gerechten uit verschillende culturen die de diversiteit binnen Stichting Anne-Bo belichten.

Een onvergetelijke dag. Het Anne-Bo Festival heeft onze studentes en coaches niet alleen laten stralen, het heeft ze ook dichterbij elkaar gebracht. Hiernaast was het een prachtige viering van het leven van Anne-Bo. Anne-Bo stond als geen ander met enthousiasme, liefde en feestelijkheid in het leven. Dit was de essentie die wij hebben gekoesterd met het Ane-Bo Festival.

Klik hier voor een korte video impressie van het Anne-Bo Festival.